Bandgrisen

Här kommer det att skrivas om musiken, maten, människorna och allt annat som gör livet värt att leva! Välkommen!

Måndag morgon

Kategori: Allmänt

Jaha... Då var det måndag igen.
Igår var det soffläge och the big 4 på SVT! Snabbrecension: Anthrax var ganska tråkigt. Om Scotty Ian hade varit med hade det i alla fal varit en kul person att kolla på. Nu var det mest sångarens låtsashår man hade på näthinnan efteråt. Megadeth har numera Chris Broderick. Det gör att man längtar till varje gitarrsolo. Grym teknik killen har... Slayer levererade! Punkt. Tight och rått. Precis så som man vill ha Slayer. De har aldrig varit något favoritband för mig, men igår var det riktigt bra. När det gäller Metallica kan man förstå varför de är världens största hårdrockband. Det gamla materialet är riktigt grymt. Jag kan dock inte sluta störa mig på att Lars Ulrich inte kan spela bra live. Han ökar, spelar otight och ökar ännu mer. Däremot är ju Hetfield kung! Vilken jävla pondus.
Jag måste säga att det är riktigt kul att SVT gör en sådan jättesatsning på ett metalarrangemang. Dessutom gör dom det asbra! Skitsnyggt filmat och kul att de får komma banden riktigt nära. Grattis SVT!
Idag ska jag träffa en potentiell arbetsgivare. Riktigt spännande. JAg hoppas att få jobba i alla fall deltid hos produktionsbolaget Tiljan. Vad mina arbetsuppgifter skall bli har inte riktigt kolla på alla detaljer men det handlar om allt mellan att vara musiker, scenbyggare, roddare eller bandbokare. Kan bli riktigt kul.
Musikrummet börjar komma än mer på plats. Idag skall jag hämta en gammal skinnsoffa så att man har nånstans att hänga när man spisar god musik... Bilder på det rummet och resten av huset kommer att komma upp här snart.
see ya on da flipside!
/A

Kommentarer

  • Erika säger:

    Av alla bloggsidor var du tvungen att välja blogg.se, funkar ju sjukt dåligt med googlereader men jag får väl överleva :D

    2011-07-04 | 13:31:20

Kommentera inlägget här: