Bandgrisen

Här kommer det att skrivas om musiken, maten, människorna och allt annat som gör livet värt att leva! Välkommen!

Och vintern närmar sig...

Kategori: Allmänt

Nu har jag klarat av den andra sjukdomsvågen på en månad. Vad händer, liksom?? Jag är ju aldrig sjuk annars... Det känns som det ymniga snorflödet i alla fall har avtagit, men gör sig ändå lite påminnt. Under sjukdomstiden har jag syndat! Jag har verkligen inte orkat stå emot saker som choklad, godis, chips eller öl. Däremot har mitt undermedvetna dåliga samvete hejdat mig från att goffa i mig mängder av onyttigheter. (om man inte räknar med att vi var ute på lokal och fick oss en riktig helkväll förra fredagen... ) Man har sagt att det här med dåliga vanor helt enkelt är ett mönster som är svårt att bryta. Jag antar att det är samma sak med tex rökning eller annan stimuli som inte är så nyttigt. Det verkar nu som jag inte behöver tänka efter på samma sätt längre, utan det går liksom automatiskt. Samtidigt så får jag lite dåligt samvete den gången då det råkar slinka ner en bit chokladboll (jag tog en bit som var över fran A's i fredags...) eller när jag dricker en öl- (jodå. Man får dricka en tändagrillen-öl)
Vågen har fått vara ifred ett tag nu, men jag kan meddela att det lite konstiga rycket den fick senast, har den glömt nu. Jag är tillbaka på matchvikt igen. Det har dock blivit riktigt dåligt med träning nu under sjukperioden. Nu ska det bli ändring på det!! Volleyboll på onsdag och styrka på fredag.

See ya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: