Bandgrisen

Här kommer det att skrivas om musiken, maten, människorna och allt annat som gör livet värt att leva! Välkommen!

Starstruck

Kategori: Allmänt

Livet har så smått börjat gå sin gilla gång i CDVL. (för er som inte hajjar: casa de la vida loca...) Beata har börjat på sin nya förskola och det funkar hur bra som helst. Hanna har varit på arbetsintervju och jag grejar på...
Jag har haft mitt första gig som norrlänning. Jag spelade välkomst-lounge-musik och ledde snapsvisesjungande för Icebreakers. Icebreakers är Foppa och hans NHL-polare som spelar uppvisningsmatcher mot svenska lag för att samla in pengar till välgörenhet. Jag blir sällan starstruck, men när Peter Forsberg, Marcus Näslund, bröderna Sedin, Jonathan Hedström, Henrik Zetterberg m fl kom gående in i lokalen bara nån meter från mig blev jag lite: Shit här kommer ju världens bästa Hockeyspelare!! Killar som Vunnit OS, VM och Stanley cup. Coolt! Tyvär hade jag redan spelat färdigt när dom anlände, men ändå...

Igår var vi på Stora Nolia. En skitstor mässa där det ställs ut allt från grävskopor till stekpannor och tält. Vi kollade upp badtunnor och vad de kostar. Det slog mig att det inte är skitdyrt med själva tunnan, men det ska ju till massa saker för att allt ska funka. Det lutar åt att vi kommer handla en sådan inom en ganska snar framtid. Typ innan nästa sommar. Då skall även altanen byggas ut ordentligt. Det blir dundermysigt!

Idag åker jag till Västkusten för att fira att min bror gifter sig. Blir konstigt att lämna kidsen hemma, men det funkar bäst så den här gången... Imorgon är det uppsamling för de flesta gästerna med grill/skaldjur och uppsluppenhet i form av lekar och kanske tipspromenad och på lördag smäller det. Det jobbiga med att åka så långt är att man inte fick sovmorgon på söndag utan måste upp with the tupp och vara på Landvetter kl 11. Bläh!!!

See ya on da flipside
/A

Kommentarer


Kommentera inlägget här: